Burun Estetiği Sonrası / Revizyon Burun Ameliyatı

Burun revizyon estetiği, önceden ameliyat edilen burnun hem şeklini hem de işlevini eski haline getirmek için tasarlanmış cerrahi bir prosedürdür. Birçok kişi, birincil burun estetiğinden sonra burun içinden nefes almakta zorlanır veya yeni burun şeklinin estetik görünümünden memnun olmayabilir. Bu nedenlerden dolayı, birçok hasta birden fazla başarısız estetik cerrahiye ihtiyaç duyabilir. Burnun estetiği tüm plastik cerrahi operasyonlarında en zor olduğu için ek ameliyat gerekebilir. Ek olarak, bu prosedür genellikle hastaların nitelikli ve deneyimli bir cerrah aramasını gerektiren primer rinoplasti ameliyatından çok daha karmaşıktır.

Nazal Revizyon Estetiği ile Neler Yapılabilir?

Revizyon rinoplasti, fazla kemiği veya kıkırdağı burun köprüsünden burnun karmaşık revizyonuna çıkarmak için basit bir prosedürden farklı olabilir. Nazal estetiğin gözden geçirilmesi de talihsiz bir şekil bozukluğu olan ve çok fazla doku kaldıran insanlar üzerinde gerçekleştirilir. Bu hastalar genellikle en zor tip burun estetiği olarak kabul edilir. Bu tür operasyonlar gerekebilecek kıkırdak ve kemikleri eski haline getirmek için kulak veya kaburgadan dokuların kullanılmasını gerektiren uzun ve karmaşık prosedürlerdir. Ayrıca, cilt ve yumuşak dokuların kaybı, yara izi oluşumu, artışa direnç ve yüzey düzensizliklerine bağlı olarak, operasyonun başarısı bireye bağlıdır. Bu nedenle, burun estetiği denetiminin sonuçları konusunda gerçekçi olmak gerekir.

Nazal Estetik Revizyonu

Birincil nazal estetiğin karmaşıklığına bağlı olarak, bir buçuk ila üç buçuk saat sürebilir. Hastanın genel anestezi altında, yani hastanın tam anestezisi için bilinçsiz olması genellikle tercih edilir. Küçük enjeksiyonlar için bazen yerel enjeksiyonlar tercih edilebilir. Burundan (kapalı rinoplasti) veya burnun ucunun altında küçük bir kesiden (açık rinoplasti) kesi yapılabilir. Açık rinoplasti için tercih edilen zamanlar vardır çünkü daha iyi görünürlük ve daha iyi genel sonuçlar sağlayabilir.

İyileşme Süreci Nasıl Gerçekleşir?

Burun estetik revizyon prosedürü primer rinoplastiden daha az ağrı ve morluk içerir. Hastalar hafif ağrı kesicilerle tedavi edilebilir. Lastikler ve dikişler genellikle altı ila yedi gün içinde kabul edilir. Küçük hasar ve şişme meydana gelir ve hasarın onuncu günü boyunca düşmesine rağmen, ödem olgusu bir yıl içinde geçebilir. Hastaların çoğu yaklaşık bir hafta içinde işe dönebilir. Ancak, iki veya üç hafta boyunca daha yoğun aktivitelerden kaçınılmalıdır. Hastalar, burunlarını etkileyecek veya sallayacak eylemlerden uzak durmalıdır. Sekiz hafta güneş ışığından kaçınmaları gerekir.

Her tür ameliyatta olduğu gibi, nazal estetiğin revizyonuyla ilişkili potansiyel komplikasyonlar vardır. Bunlar anesteziye ters reaksiyonlar, yavaş iyileşme, enfeksiyon, kanama, tıkanıklık, burun akıntısıdır. Durumunuz hakkında daha fazla bilgi için, estetik, plastik ve rekonstrüktif cerrahi konusunda bir uzmana başvurmanız önerilir.

Burun Estetik Cerrahi Sonrası İyileşme Süreci

Burun estetik cerrahisi sonrası iyileşme süreci birçok faktöre bağlıdır. Her şeyden önce, hastanın genel sağlığı, iyileşme süreci ile yakından ilgilidir. Burun estetik ameliyatları tercih eden çoğu hasta, refah ve kolay iyileşme. Ayrıca derinin tipi ve kalınlığı iyileşme sürecini etkileyen faktörlerden biridir. Kalın derisi olan hastaların şişmesi, ince derisi olan hastaların şişmesinden biraz daha uzun kalabilir. En önemli faktörlerden biri operasyonun yöntemi ve ölçeğidir. Küçük ve büyük manipülasyon gerektirmeyen ameliyat sonrası iyileşme daha kısa bir süre alırken ameliyat sonrası iyileşme biraz zaman alır.

Genellikle, burun içindeki şişliğin çoğu 1-2 hafta içinde azalır. Ancak, tamamen kaybolması aylar alabilir. Operasyonun kesin sonucunu değerlendirmek için operasyondan 6-12 ay sonra gitmek gerekir. Burun estetik ameliyatı, deneyimli bir cerrahın ellerinde minimal invaziv teknikler kullanılarak yapıldığında genellikle ağrılı değildir. Ameliyattan birkaç gün sonra hafif ağrıların ortaya çıkmasına rağmen, ağrı kesiciler yardımıyla kolayca giderilebilirler. Doktorunuzun tavsiyesine uyarak daha rahat bir iyileşme elde etmenize yardımcı olacaktır. Bu süre zarfında, doktorunuzun kaçınmasını önerdiği eylemlerden kaçınarak iyileşme sürecini kısaltabilirsiniz.

Ameliyatsız Burun Ameliyatı

Burnun cerrahi olmayan estetiği, herhangi bir cerrahi müdahale olmadan enjeksiyonlarla yapılan estetik burun ameliyatının adıdır. Derinin altına enjekte edilen bu dolgu maddeleri burun oluşumunda boşluk sağlar.

Enjeksiyondan önce burun üzerine anestezik krem ​​uygulanır. Daha sonra doktorunuz tarafından belirlenen kilit noktalarda enjeksiyonlar yapılır. Bu prosedür bir çalışma ortamı gerektirmez ve çalışma koşulları altında gerçekleştirilebilir. Burun cerrahi olmayan estetiğinin, yaklaşık 5-10 dakikalık bu enjeksiyonların süresiyle birlikte birçok avantajı vardır. Birincisi, ameliyat olmak istemeyenler için çok uygun bir seçenektir. Aynı zamanda ameliyattan korkan veya karar vermekte zorlananlar için iyi bir alternatiftir. Hastanede yatış ve ameliyat olmaması bu yöntemi çekici kılan özelliklerden bazılarıdır. Ayrıca, ameliyat olmadan burun üzerinde yapılan ameliyat plastik ameliyattan daha ucuzdur.

Cerrahi olmayan nazal estetik cerrahi ile düzeltilebilecek birçok deformasyonu düzeltmek için de kullanılabilir. Bu yöntem farklı burun anatomisine ve çeşitli cilt yapılarına uygulanabilir. Ameliyatı düşünmeyen ve ameliyatı riskli olan hastalar için bu çok uygun bir alternatiftir. Burnun cerrahi olmayan estetiği, estetik cerrahi geçirmiş ve küçük değişiklikler isteyen hastalarda sıklıkla kullanılır. Doktorunuza beklentilerinizi söylemeli ve tavsiyelerini dinlemelisiniz. Doktorunuz sizin için en uygun yöntemi seçmenize yardımcı olacaktır.