Varis Problemi Tekrarlar mı?

Varis, aşırı kilo, sert iş koşulları ve sabit oturma gibi nedenlerle ortaya çıkmakta ve ciddi semptomlara neden olabilmektedir. Mavimsi-mor renkte, şişmiş ve kavisli damarların oluşturduğu varisli damarlar, deri altındaki damarların içinde anormal şekilde kan birikimi sonucu oluşan, genellikle bacaklarda ve baldırlarda görülen, damarların şişmesi olarak adlandırılan bir problemdir.

En önemli sorun, damardaki küçük kapakların kalbe kan pompalama kabiliyetini kaybetmesidir. Varis; bacaklarda ağrı, dolgunluk hissi, ağırlık hissi, kramplar, karıncalanma, uyuşukluk, nabızda artış, ayak bileği şişmesi ve cilt ülserleri değişimleri ve rahatsızlıkları da beraberinde getirir. Damar iltihabı, varis patlaması gibi flebit sorunlara neden olabilir.

Varis Damarı Olan Hastaların Şikayetleri

Varisli damarların cerrahi müdahale ile çıkarılmasına yüzeysel venöz yetmezliğin varlığı, büyük varisli damarların varlığı, bacakta ağrı, ağırlık ve halsizlik, flebit, alt bacak görünümünün düzeltilmesi gibi şikayetler sonucu karar verilir. Damarın cerrahi olarak çıkarılması 1-1.5 saat sürer. Hasta genel veya epidural anestezi ile ameliyat edilir. Biri kasıkta diğeri ayak bileğinde iki küçük insizyon yapılır. Özel bir cerrahi tel vasıtasıyla, damarlar başka herhangi bir insizyona ihtiyaç duyulmadan çıkarılır. Hasta bir gece hastanede kalır ve ertesi gün taburcu edilir. Normal günlük yaşantısına 1 hafta içinde dönebilir.

Varis Damarlarına Karşı Alınabilecek Önlemler

• Bacaklar dinlendirilmelidir.
  • Çorap kullanılmalıdır.
  • Kilo kaybı önemlidir.
  • Uzun süre sabit kalmamak gerekir.
  • Uzun süre aynı yerde oturmamak önerilir.
  • Sabahları ve akşamları 10-15 dakika soğuk su ile masaj yapılmalıdır.
  • Düzenli spor önerilir.
  • Bol sıvı alımı gereklidir.
  • Uzun topuklu ayakkabılar kullanılmamalıdır.

Varis Tekrarlama Riski Var mıdır?

Ameliyat sonrası nüksetme riski çok düşüktür. Eğer hormonal bir problem varsa, cilt yapısı çok ince ise, ailenin başka bireylerinde varis varsa, genetik faktörler önceden belirlenmiş ise, bu risk artabilir. Bu risk düzenli kontroller ve daha rahat tedavi ile ortadan kalkar. Acı, yanma, şişme, kramplar önüne geçilebilecek belirtilerdir. Yürürken kötü görüntü ortadan ameliyat sonrası kalkar. Varis damar tedavisi için en önemli faktör ameliyat sonrası korunmadır.

varis-tekrarlama-riski-var-midir

Ülkemizde varisli damar problemi çok üstüne düşülen bir rahatsızlık değildir. Göz problemleri için gözlük seçerken pahalı modelleri tercih eden hastalar, bacaklardaki yaralarına dikkat etmez. Müdahalesi gecikmiş varisli damarlar 55-65 yaşından sonra kalp problemlerine neden olabilir. Koroner hastalıklar için, kardiyovasküler cerrahlar, bacaklardaki damarları cerrahi olarak tedavi için kullanır.

Varis Gelişimi Ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bacaklarında varisli damarlar olan ve bu nedenle sağlığına dikkat etmeyen insanlar yürüme özelliklerini zamanla kaybeder ve genişleyen damarlar sebebiyle kalp sorunları çekmeye başlar. Bu varisli damarlardan ilerleyen yıllarda alınamaz ve kalp hastalıkları için kullanılamaz. Bu gibi durumlarda koronere başka alternatifler de sunulur, ancak bu çözümler kan damarları kadar etkili olmayabilir. Mesela kazalardan sonra kendi damarınızı yeni damar olarak kullanabilirler ancak varisli damar oluşumu buna engel olur. Bu nedenle, bacaktaki damarların tedavisi çok önemlidir.

Ayaktaki damarların toplanması ve burada varis oluşumu da yine insanın yaşam standardı için son derece önemlidir. Bacaklarında varisli damarları olan insanlar kalp damar cerrahına başvurmalıdır. Uzman, ultrason ile kan dolaşımını daha iyi görmek ister. Cihazlar bacaktaki damarları gösterir. Şişlik derecesine ve kan dolaşımına olan etkisine, orta ve yan damarların durumuna ve dooplar sonucuna bağlı olarak, uygun bir tedavi seçilir.

Ameliyat sonrası müteakip varis tedavisi, en iyi şekilde yapılmalıdır. Ameliyattan sonra varis oluşumunu engelleyen noktaların farkında olmalısınız. Bacaklardaki damarları dikkatlice tedavi ettirmelisiniz ve kalp hastalıklarının önlenmesi için zemin hazırlamalısınız.