Yüz Bölgesinde Aynı Süreçte Uygulanabilen Estetik Ameliyatlar Nelerdir?

Yüz estetik ameliyatı, hastanın yüzünün zayıflamış veya sarkan derisinin gerdirilmesini sağlar ve yüzün görünüşünün iyileştirilmesini destekler. Ameliyat yaşlanmayı durdurmaz, fakat yüzün görünümünü gençleştirir. Yaşlanma zamanı gelmiş olsa da, yaşlanma belirtilerini yavaşlatır denebilir. Yüz yaşlanmasının önüne geçen cerrahi prosedürler ve yüz gerdirme estetiği son zamanlarda oldukça popülerdir. Estetiğin amacı, hastanın doğal ve genç bir yüze sahip olmasıdır.

Yüz Gerdirme Nedenleri

Estetik yüz gerdirme, bol cildi uygun yerlerden kesmek ve yüzün yanlarından gerdirmek için yapılır. Her ameliyatta olduğu gibi, facelift de çok önemlidir. En önemli konulardan biri, yüzdeki yüz kaslarını hareket ettiren yüz sinirlerinin korunmasıdır. Bu sinirler yanağın her iki yanında çok ince dallara ayrılır ve derinin altına uzanır.

Yüz gerdirme işlemi sonrası genel sağlığınız iyidir ve operasyona psikolojik olarak hazır olmanız önemlidir. Her zaman operasyonun sonuçlarına ilişkin gerçekçi beklentiler gereklidir. Hastanın alkol, sigara ve zararlı maddeler kullanmaması önerilir. Hipertansiyon, kalp damar hastalıkları ve karaciğer hastalıkları varsa, hasta bir plastik cerrah tarafından muayene edilir.

Deri dokusu, kemik yapısı, yağlanma derecesi ve sarkma derecesi dikkate alınarak hastanın yüzündeki ve boynundaki deformite derecesine bağlı olarak cerrahi planlama yapılır. Bu ameliyatla göz kapağı estetiği de aynı anda yapılabilir. Ek olarak, bu operasyona yağ enjeksiyonları ve alın germe operasyonu da eklenebilir. Aspirin, ginkobiloba ve E vitamini gibi kan inceltici maddeler en az bir hafta önceden bırakılmalıdır.

yuz-gerdirme-nedenleri

Ameliyatlarda Anestezi Yöntemi Ve Süresi

Yüz estetik ameliyatı genel anestezi altında hastane ortamında yapılır. Operasyon süresi 2 ila 4 saat arasındadır. İşlemin sonunda, tedavi edilen bölgeye iki drenaj yerleştirilir. Bu drenaj 24-36 saat sonra çıkarılır. Hastadan yüz germe için bir korse takması istenir ve bir hafta boyunca bu korseyi giymesi gerekir.

Ameliyat sonrası altıncı günde dikişler alınır ve ödem başlar. Özel bir masaj yöntemiyle yeni cilt gelişmeye başlayacaktır. Ağrı rahatsızlık verecek kadar yüksek değildir ve ağrı kesici ile kolayca kontrol altına alınabilir. Enfeksiyon ve morarma ilk birkaç gün içinde hızla azalır ve 2 hafta içinde kaybolur. Cilt yaklaşık 4-6 ay sonra gerilmiş olur. Her ne kadar bazı ameliyatların 7-15 yıl sonra tekrar edilmesi gerekse de, çoğu hastanın yeniden estetiğe ihtiyacı kalmamaktadır.

Hangi Ameliyatlar Aynı Anda Yapılabilir?

Hasta yüzünü fiziksel faktörlerden korumalıdır. Yüz estetik ameliyatında postoperatif iyileşme aşamasında, gerilmiş yüzey aşırı baskıcı hareketlere maruz kalmamalıdır. Gerekirse, düzenli olarak ağrı kesici kullanımı önerilebilir. Yüzünüzle doğrudan temas halinde giyilebilecek kıyafetleri seçmemeniz önerilir. Ameliyattan sonra 1 ay kadar sigara içmemek gereklidir. Sigara vücuttaki kılcal damarları tıkadıkça, yüzdeki kılcal damarlar kan dolaşımını etkiler ve iyileşme süresi yavaşlar.

Yüz ameliyatı alanındaki bir burun ameliyatı ile birlikte değerlendirilebilir. Bir başka estetik yapılabilecek eş zamanlı operasyon ise çene bölgesidir. Çene, estetik görünümü bozan, küçük, büyük veya ileri geri ise ameliyat yapılabilir. Çoğu durumda, burun estetiği de aynı anda yapılır. Kaş kaldırma ve kulak estetiği, genç hastalar tarafından görünümlerini iyileştirmek için seçilen yöntemlerden biridir. Eş zamanlı yürütülebilir. Özellikle kulak estetiği sorunu okulda veya ergenlikte alay veya asosyalleşme şeklinde sorunlara neden olabilir.

Yaşlanma ile cildin elastiğini kaybettiği bilinmektedir. Yaşlanma karşıtı işlemler bu sürece karşı koyar. Yüz gerdirme ameliyatı genellikle orta alt ve boynun üst kısmı tarafında yaptırılır. Boynun gerilmesi hem üst hem de alt boyun için yapılabilir. Alnın gerilmesi iyileştirilmiş alın ve kaşlar sağlar.