Spor Yapıldığı Halde Bacakları Sıkılaşmayanlar İçin

Gelişen plastik cerrahi uygulamaları ve estetik operasyonlar sonucunda insanlar kendilerini mutsuz eden çeşitli sorunlardan kolaylıkla kurtulabilmektedir. Vücudun göze hoş gelmeyen ve rahatsızlık veren bölümlerinin gerilmesi amacıyla yapılan operasyonlar da bunlardan birkaçıdır. Özellikle sık sık kilo alıp veren kişilerin vücutlarında çeşitli deformasyonlar yaşandığı görülmektedir. Bu bahsedilen deformasyonlara örnek olarak fazla kilo alındığında oluşan vücut çatlakları ya da kilo kaybedildiğinde oluşan sarkmalar gösterilebilir. Kol ve uyluk germe ameliyatları vücut germe ameliyatı olarak en sık tercih edilen ameliyatlardır. Kol ve uyluk germe ameliyatlarının kaliteli ve sonucunun hastayı memnun edecek şekilde yapılması oldukça önemlidir. En az bu konu kadar önemli olan bir diğer detay ise bu ameliyatlardan sonra yaşanan iyileşme süresi ve hastanın bu dönemde neler yaşayacağıdır. Kol ve uyluk germe ameliyatları hakkında detaylı bilgi sahibi olan kişiler karşılaşılacak süreçlerle ilgili de bilgili olacakları için dönemi daha rahat ve hızlı geçirebilmektedirler.

Kol Germe Ameliyatı ve Sonrasında İyileşme Süreci

İnsan vücudu doğumdan ölüme kadar geçen süre içerisinde sürekli bir değişime ve gelişime maruz kalmaktadır. Yaşanan her bir yenilik vücutta izler bırakmakta ve dikkatli davranılmazsa bu izlerin ortadan kaldırılması için daha sonra ekstra operasyonlar geçirilmesi zorunlu görülmektedir. İnsan vücudunu en çok yıpratan, yaşanan tehlikeli kazalar ve olaylar sayılmazsa ani kilo alıp verme olarak gösterilir. Kiloda meydana gelen değişikler önemli değilmiş gibi görünse de vücut dengesini ve elastikliğini bozuyor olduğundan son derece zararlıdır. Cilt yapısı gereği esnek bir özelliğe sahiptir. Vücut alınan her kiloya uyum sağlayabilmek için esneyerek genişler. Daha sonra kişiler zayıflamaya başladığında ise bu genişleyen cilt dokusunun tam tersine çalıştığı ve sarkarak göze hoş gelmeyen bir görüntüye neden olduğu görülür. Kilo dengesindeki değişiklikler kol ve bacak bölgesinde ciddi derecede hissedilmektedir. Yer çekimine karşı koyamayan kol iç kısmında sarkmanın oluşması ayrıca kişiler üzerinde önemli derecede psikolojik baskı oluşturacağı için önem taşır.

Kolda meydana gelen deformelerin genel olarak kolun iç, üst ve arka kısmında oluştuğu görülmektedir. Bu bölgede oluşan bozulmalar bölgede biriken yağ nedeniyle ya da kilo kaybından sonra oluşan deri sarkması nedeniyle yaşanmaktadır. Buna ilave olarak yaşlanma belirtilerini, güneşe fazla maruz kalmayı, kilo dengesizliklerini, genetik yatkınlığı ve deri altı yağ depolarında yaşanan sorunları neden olarak belirtebiliriz. Kol bölgesinde yaşanan estetik sorunları için kol germe ameliyatı çözüm olarak gösterilebilir. Yaklaşık olarak üç saatlik bir süre içerisinde tamamlanabilen kol germe ameliyatları tıp dilinde brakioplasti olarak geçmektedir ve bu operasyonu yapacak doktorun seçimi konusunda titiz davranılması gerekir.

spor

Kol germe ameliyatı hastane ortamında yapılması gerekmektedir. Hastalar genel anestezi altında operasyona alınır ve genellikle ameliyat sonrasında bir gece hastanede kalırlar.

Hastalara ameliyattan çıktıktan sonra hissedilen ağrılar için hafifi ağrı kesiciler kullanmaları tavsiye edilmektedir. Hastanın ameliyattan sonra iyileşme süresine bakıldığında ise bu sürecin kişiden kişiye değişebildiği görülür. Süre her ne kadar değişiklik gösterse de genel olarak bir hafta gibi bir süre sonunda tam olarak iyileşme gerçekleşir diyebiliriz. İyileşme tamamlandı düşüncesiyle güç gerektiren aktivitelere yönelmek yanlış olacaktır. Kol germe ameliyatı olan kişilerin en az dört hafta bekledikten sonra normal aktivitelerine geri dönmeleri uygun görülmektedir.

Uyluk Germe Ameliyatı ve Sonrasında İyileşme Süreci

Kol germe ameliyatı yapılmasına neden olan faktörlerin neredeyse hepsi uyluk bölgesinden yaşanan sorunlara da neden olabilmektedir. Uyluk olarak ifade edilen vücut bölümü üst bacaklardır. Bu bölgede özellikle fazla yağlanma sorunu nedeniyle problem yaşandığı görülmektedir. Bayanlarda hamilelik dönemi bu problemi daha da tetikler. Uyluk bölgesinde oluşan deformasyon hastaları son derece rahatsız eder ve yaşam kalitesini büyük ölçüde etkiler. Bu sebepler göz önünde tutulduğunda hastalar uyluk germe ameliyatlarını tercih ederler. Böylece vücutları daha estetik bir görünüme kavuşacaktır.

Uyluk bölgesinin sorunları ile mücadelede kullanılan birkaç yöntem bulunmaktadır. Bunlardan ilk akla gelen genellikle lipoliz yöntemi olsa da bu yöntemin tek başına yeterli olamadığı çok sayıda vaka olduğu bilinmektedir. Uyluk bölgesinde meydana gelen bozuklukların tedavi edilmesi için uygun görülen en etkili yöntem uyluk germe ameliyatıdır. Bir diğer adıyla üst bacak germe ameliyatlarında hastaların uyluk bölgesindeki fazlalıkların ortadan kaldırılmaya çalışıldığı ve bölge derisinin kasıklara doğru çekildiği görülmektedir. Genellikle en fazla iki saat içerisinde tamamlanan bu ameliyatlardan sonra hasta ilk gece hastanede kontrol altında tutulmaktadır.

Uyluk gere ameliyatı sonrasındaki iyileşme süresi diğer vücut germe operasyonlarına göre daha uzun sürebilir. Operasyon sırasında direk bacak bölgesine uygulama yapıldığı için hastanın ayağa kalkıp toparlaması biraz zaman alacaktır. Hastaların ameliyattan sonraki ilk haftayı mümkün olduğunca hareketsiz geçirmeleri önerilir. Yine ameliyat sonrasında hastanın üst bacak bölgesinin daha hızlı toparlanabilmesi amacıyla korse giydirildiğine şahit olabilirsiniz. Oldukça hassas olan bu ameliyattan sonra hastalar istedikleri sonucu elde edebilmeleri için kendilerinin çok dikkatli davranmaları gerektiğini asla unutmamalıdırlar.